Program 2-6 tygodni

Za jedną z głównych przyczyn chorób cywilizacyjnych oraz chorób zwyrodnieniowych uznaje się wadliwe żywienie, a w szczególności wieloletnie stosowanie diety bogatej w produkty wysokotłuszczowe i zawierającej zbyt dużą ilość cukrów.

Już w pierwszym tygodniu stosowania diety organizm przestawia się na odżywianie endogenne (wewnętrzne), czyli zużywa nadmierne zapasy – w pierwszej kolejności nadmiar wody i złogi, a w następnej tkankę tłuszczową i zestarzałe lub zwyrodniałe komórki. Musimy mieć świadomość, że osiągnięcie głębokiej regeneracji całego organizmu, jego komórek i tkanek, sięgającej przyczyn schorzenia, wymaga czasu – tygodni, a niekiedy miesięcy i lat.

Swoistym efektem ubocznym powrotu do równowagi procesów zachodzących w organizmie, następującego w wyniku stosowania diety, jest utrata wagi – ubytek masy ciała po 2 tygodniach to ok. 5%. 

Długoterminowa dieta warzywno-owocowa jest wskazana dla osób:
  • otyłych
  • cierpiących na choroby przewlekłe i choroby cywilizacyjne
  • cierpiących na choroby skórne, związanych z niewydolnością narządów (np. nerek, wątroby)
  • ze schorzeniami ortopedycznymi (podczas stosowania diety warzywno – owocowej stawy i tkanki kostne zaczynają oczyszczać się już po trzecim tygodniu)
  • cierpiących na choroby bakteryjne, grzybicze i wirusowe, aby uniknąć ich nawrotów
  • z osłabioną odpornością
  • starających się o potomstwo (dotyczy to obojga partnerów)

W trakcie trwania długich postów wskazane jest pozostawanie pod kontrolą lekarza lub doświadczonego w postach dietetyka. Zaleca się stosowanie długich postów dwa razy w roku, ale w zależności od problemu zdrowotnego powtarzalność postów powinien ustalić lekarz lub dietetyk.

W celu utrwalenia efektów postu i zapobiegania nawrotom choroby lub złego samopoczucia konieczna jest modyfikacja nawyków żywieniowych po zakończeniu diety warzywno – owocowej. Zalecane jest spożywanie warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych, kasz, olejów tłoczonych na zimno, a także - w mniejszych ilościach – nabiału, ryb (np. 2-3 razy w tygodniu) i mięsa (np. 1-2 razy w tygodniu). Unikamy produktów wysoko przetworzonych, słodyczy (w szczególności wytwarzanych przemysłowo), słodzonych napojów, tłuszczów trans (margaryna i olej palmowy), a także kofeiny, papierosów i alkoholu.

Pamiętajmy, że po zakończeniu diety długoterminowej podejmowanie zdrowych wyborów żywieniowych przychodzi nam w dużo bardziej naturalny sposób – wyniki prowadzonych badań naukowych wskazują, że potrzebujemy od kilku do kilkunastu tygodni, aby zmienić swoje nawyki lub wykształcić nowe.

Dane kontaktowe

Napisz do nas

Obszar działania