Program 2-6 tygodni

Za jedną z głównych przyczyn chorób cywilizacyjnych oraz chorób zwyrodnieniowych uznaje się wadliwe żywienie, a w szczególności wieloletnie stosowanie diety bogatej w produkty wysokotłuszczowe i zawierającej zbyt dużą ilość cukrów.

Już w pierwszym tygodniu stosowania diety organizm przestawia się w tryb odżywiania endogennego (wewnętrznego), czyli zużywa nadmierne zapasy – w pierwszej kolejności nadmiar wody i złogi, a w następnej tkankę tłuszczową i zestarzałe lub zwyrodniałe komórki. Musimy mieć świadomość, że osiągnięcie głębokiej regeneracji całego organizmu, jego komórek i tkanek, sięgającej przyczyn schorzenia, wymaga czasu – tygodni, a niekiedy miesięcy i lat.

Swoistym efektem ubocznym powrotu do równowagi procesów zachodzących w organizmie, następującego w wyniku stosowania diety, jest utrata wagi – ubytek masy ciała po 2 tygodniach to ok. 5%.

Długoterminowa dieta warzywno-owocowa jest wskazana dla osób:
  • otyłych
  • cierpiących na choroby przewlekłe i choroby cywilizacyjne
  • cierpiących na choroby skórne, związanych z niewydolnością narządów (np. nerek, wątroby)
  • ze schorzeniami ortopedycznymi (podczas stosowania diety warzywno – owocowej stawy i tkanki kostne zaczynają oczyszczać się już po trzecim tygodniu)
  • cierpiących na choroby bakteryjne, grzybicze i wirusowe, aby uniknąć ich nawrotów
  • z osłabioną odpornością
  • starających się o potomstwo (dotyczy to obojga partnerów)

W trakcie trwania długich postów wskazane jest pozostawanie pod kontrolą lekarza lub doświadczonego w postach dietetyka. Zaleca się stosowanie długich postów dwa razy w roku, ale w zależności od problemu zdrowotnego powtarzalność postów powinien ustalić lekarz lub dietetyk.

W celu utrwalenia efektów postu i zapobiegania nawrotom choroby lub złego samopoczucia konieczna jest modyfikacja nawyków żywieniowych po zakończeniu diety warzywno–owocowej. Zalecane jest spożywanie warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych, kasz, olejów tłoczonych na zimno, a także - w mniejszych ilościach – nabiału, ryb (np. 2-3 razy w tygodniu) i mięsa (np. 1-2 razy w tygodniu). Unikamy produktów wysoko przetworzonych, słodyczy (w szczególności wytwarzanych przemysłowo), słodzonych napojów, tłuszczów trans (margaryna i olej palmowy), a także kofeiny, papierosów i alkoholu.

Pamiętajmy, że po zakończeniu diety długoterminowej podejmowanie zdrowych wyborów żywieniowych przychodzi nam w dużo bardziej naturalny sposób – wyniki prowadzonych badań naukowych wskazują, że potrzebujemy od kilku do kilkunastu tygodni, aby zmienić swoje nawyki lub wykształcić nowe.

Dane kontaktowe

Napisz do nas

Obszar działania

Wysyłając ten formularz, przyjmujesz do wiadomości, że Administratorem, podmiotem przetwarzającym dane osobowe, jest ZielonoMi Catering Małgorzata Lewicka oraz, że masz prawo do wglądu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych.