Program tygodniowy

Trwający od 7 do 10 dni post leczniczy jest doskonałym wprowadzeniem do zmiany nawyków żywieniowych. Oprócz oczyszczenia i normalizacji pracy układu pokarmowego prowadzi do ustabilizowania poziomu insuliny i ciśnienia krwi oraz pomaga pozbyć się biologicznego uzależnienia organizmu od cukrów prostych. Ponadto zazwyczaj już trzeciego dnia stosowania diety warzywno – owocowej organizm przestawia się w tryb odżywiania endogennego (wewnętrznego), czyli zużywa nadmierne zapasy – w pierwszej kolejności nadmiar wody i złogi, a w kolejnej tkankę tłuszczową i zestarzałe lub zwyrodniałe komórki.

Tygodniową dietą warzywno – owocową powinny zainteresować się szczególnie:
  • kobiety mające problemy hormonalne (1 tydzień, raz w miesiącu, przed menstruacją)
  • kobiety w okresie menopauzy (raz w miesiącu)
  • osoby z niedowagą, aby odbudować i zregenerować tkanki, a tym samym ułatwić przybranie na wadze (częstotliwość powtarzania diety uzależniona od stanu pacjenta)
  • osoby cierpiące na nawracające infekcje (grypa, przeziębienie), aby wzmocnić odporność i ustrzec się przed powikłaniami
  • osoby oczekujące na operacje, aby skrócić czas rekonwalescencji - wyłącznie po konsultacji z lekarzem i nie w okresie bezpośrednio poprzedzającym zabieg
  • osoby przewlekle chore, zgodnie z zaleceniami lekarza lub dietetyka
  • osoby, które zaczynają przygodę z poznawaniem przez posty swojego organizmu
  • osoby, które mają ostre kryzysy w trakcie długotrwałego postu (kluczowa w takim wypadku jest stała współpraca z dietetykiem i niepoddawanie się kryzysom)
Ważne jest, aby krótkie posty stosować systematycznie (np. raz w miesiącu, raz na trzy miesiące), gdyż organizm lubi powtarzalność.

Kluczowe dla utrwalenia efektów leczniczych i poprawy ogólnego samopoczucia jest modyfikacja nawyków żywieniowych po zakończeniu i w trakcie przerw między okresami diety warzywno–owocowej. Zalecane jest spożywanie warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych, kasz, olejów tłoczonych na zimno, a także - w mniejszych ilościach – nabiału, ryb (np. 2-3 razy w tygodniu) i mięsa (np. 1-2 razy w tygodniu). Unikamy produktów wysoko przetworzonych, słodyczy (w szczególności wytwarzanych przemysłowo), słodzonych napojów, tłuszczów trans (margaryna i olej palmowy), a także kofeiny, papierosów i alkoholu.

Dane kontaktowe

Napisz do nas

Obszar działania

Wysyłając ten formularz, przyjmujesz do wiadomości, że Administratorem, podmiotem przetwarzającym dane osobowe na potrzeby firmy, jest Małgorzata Lewicka Catering dla Zdrowia, oraz że masz prawo do wglądu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych.